Pages

Saturday, December 4, 2010

TAHI LALAT...

**mengarut di petang sesuci yang hening ini...hening pulak..roomate aku dok melalak je dr td...yang pasti dia tak tahu nga update blog...maluuuu...hahaha sambil berbekal kan chipsmore 25% ekstra...??? ta pe...sedap gak...agak kelihatan bersepah habuk coklat dimulut aku..jap...kesat sikit...hehehe



wokkeyyy...balik pade mende aku nk cite ni...tahi lalat??? giler arh...aku tak penah tgk tahi lalat..
(azu noordin tak pernah tgk tahi lalat..nak mampos dah ke budak ni) erm abaikan la dia....


tetttt...ok seyes mang aku tak pernah ag tengok tahi lalat depan2 mata aku.....hahaha gelak la....
maksud tahi lalat aku ni,tahi yang betul2 keluar dari perut lalat tuh la...aishhhhh...setakat tahi lalat kat badan manusia,kalau aku tak tahu...baik tak yah g kelas memandu...apa kaitan dengan kelas memandu?? abaikan....



ala aku rasa nak citer psl tahi lalat ni pun sebab housemates aku la ni...masa tengah tggu nak makan tgah hari yang disiapkan oleh chef kat rumah kami, kami pun bersembang la psl tahi lalat ni..
aku selalu tertanye-tanye pade diriku yang pemalu ni...dan bertanye pade ibu bape ku,siblings aku,rakan-rakan aku mahupun cikgu besar sekolah rendah....persoalaan nyer...kenape bintik2 itam kat badan kita ni pggil TAHI LALAT..??? kenape TAHI LALAT? sekali lagi....kenape TAHI LALAT???
sampai skg tak de jwpan..sesape de jwpn yang bernas yang mapu diterime oleh akal ku yang mempunyai IQ tak berape ni..share ngn aku ok...



"mak, ape yang itam kat telinge ni mak...tahi telinge ke..?kenape kaler itam mak..biase kuning jer " ni soalan bodoh mase 10tahun lepas ok...

"mane....owhh..tuh...la tahi lalat la deq..." jwb mak kepade ku smbil memandang dengan renungan siti nurhaliza kpd dato K...h

"ha...tahi lalat mak? nape dia berak kat telinge adeq ye mak...? telinge adek busuk ker...?? " ku tanyer lagi soalan yang mencabar minda puan normah lagi...

"no komen..." begitu telus emak menjawab soalan yang bermain di minda anak nyer...

ku biarkan sepi...selepas kejadian itu..aku berjanji kepada diriku,bangsa,dan agame...aku akan mandi sewangi-wanginyer...supaye tiade sekot pun lalat yang berani berat kat badan aku lagi....tapi tak lame...sampai ku terime satu hidayah tahi lalat tuh ape dlm idup ku...hehehe






MORAL  : tak semestinyer org byk tahi lalat tuh,die busuk ok....kihkihkih

0 comments:

Post a Comment